Όπως ανέφερε π πρόεδρος της ΕΝΠΕ και περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, τον περασμένο Απρίλιο στην κοινή συνεδρίαση της ΕΝΠΕ με την ΚΕΔΕ, ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης πρέπει να υπηρετεί την κοινωνία και όχι τους αιρετούς, επιδιώκοντας την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τη Δημοκρατία και τους θεσμούς. Υπογράμμισε επίσης ότι οι Περιφέρειες αποδεικνύονται πιο αποτελεσματικές στη διαχείριση πόρων και ζήτησε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε αυτό που ήδη λειτουργεί.
“Δεν θέλουμε ο νέος Κώδικας να υπηρετεί εμάς. Εμείς θέλουμε έναν Κώδικα μέσα από τον οποίο, εμείς θα υπηρετούμε την κοινωνία πιο αποτελεσματικά.Το ζητούμενο σήμερα δεν είναι απλώς η βελτίωση της σχέσης Κράτους – Αυτοδιοίκησης. Είναι κάτι βαθύτερο: η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη Δημοκρατία, της κοινωνίας προς τους θεσμούς, του κράτους προς την τοπική του βάση. Ενώ ειδικότερα για τον Β’ βαθμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,τον οποίο υπηρετεί ανέφερε ότι η απορρόφηση πόρων από τις Περιφέρειες είναι σταθερά υψηλότερη και πιο ευέλικτη από εκείνη του Κράτους, τονίζοντας ότι «είναι η ώρα να εμπιστευτούμε αυτό που ήδη λειτουργεί…να δημιουργήσουμε την κοσμογονία του εφικτού που οι πολίτες απαιτούν”, δήλωσε ο κ. Χατηζμάρκος.