Πέμπτη, 25 Ιουνίου, 2026
26.6 C
Rhodes

Γιώργος Χατζημάρκος: «Απέναντι σε κάθε φαυλότητα-Δεν μπήκα στην πολιτική για να συμβιβαστώ»

Με αφορμή τη δημοσιοποίηση του πορίσματος της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, που δικαίωσε την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως προς τα δύο έργα της ανάπλασης του δρόμου Φανερωμένη – Αεροδρόμιο, ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, δίνοντας τη δική του διάσταση στα γεγονότα. Όπως ανέφερε, η υπόθεση αυτή στηρίχθηκε σε αβάσιμες αναφορές και παραπλανητικές εντυπώσεις, οι οποίες καλλιέργησαν αδικαιολόγητη δυσπιστία απέναντι στο έργο της Περιφέρειας και στους ανθρώπους της. Η απόφαση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, πρόσθεσε, αποκατέστησε το αίσθημα δικαίου και ανέδειξε τη συνέπεια και τη διαφάνεια με την οποία λειτούργησαν οι υπηρεσίες της ΠΝΑι.

«Αυτός ο οργανισμός που υπηρετώ, σπιλώνεται καθημερινά από φαύλους, ανίκανους, αδιάφορους, ανήμπορους, δόλιους, πολιτικούς λαγούς, ανθρώπους ανήθικους. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος απέναντι στους συνεργάτες μου και κυρίως απέναντι στον πολίτη.

Καμία σύνδεση στη συνείδηση κανενός πολίτη δεν θέλω να υπάρχει με όλη αυτή τη φαυλότητα. Αδιαφορώ για το πολιτικό κόστος. Αυτή είναι στάση ζωής απέναντι σε μια σχολή που λέει “τα φορτώνουμε όλα στον κόκορα” και το κάνουμε με τον πιο δραματικό τρόπο ως μοιρολογίστρες επαγγελματίες, κλαψουρίζουμε σε συνεδριάσεις τα φορτώνουμε όλα στους άλλους.

Αυτή η νοοτροπία και πολιτική σχολή ήταν ο λόγος που μπήκα πριν χρόνια στην πολιτική, για να πολεμήσω τη φαυλότητα, την αθλιότητα, την ανικανότητα, την παραγωγή μηδενικού έργου, τη μπουρδολογία χωρίς σχέδιο, χωρίς σοβαρότητα και χωρίς αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες και στον εκάστοτε ρόλο ευθύνης. Και γι’ αυτό το λόγο παραμένω στην πολιτική.

Χαίρομαι που αυτοί είναι απέναντί μου. Σας υπόσχομαι ότι θα είμαι κι εγώ πάντα απέναντί τους και θα υπηρετώ μια άλλη σχολή που λέει πως, όσα κι αν είναι τα προβλήματα και οι δυσκολίες, κάθε μέρα θα ξυπνάω με στόχο να κάνω το καλύτερο, ξεπερνώντας ελλείμματα…

Διότι κάποιος σε αυτόν τον τόπο πρέπει να το κάνει. Είναι τόσοι πολλοί αυτοί που λένε “κάποιοι πρέπει να κάνουν τη δουλειά”. Εγώ και οι συνεργάτες μου είμαστε αυτοί οι κάποιοι. Όλο αυτό το περιβάλλον είναι το κίνητρο για να συνεχίσουμε να δουλεύουμε περισσότερο και καλύτερα», είπε ο κ. Χατζημάρκος. Πρόσθεσε ότι η προσπάθεια σπίλωσης της ΠΝΑι είναι καθημερινή, συστηματική και μεθοδική.

Αναλυτικότερα ανέφερε τα εξής: «Επί μήνες πέντε ή έξι μήνες τώρα, ακούγαμε ψιθύρους, κουτσομπολιά, sms και λεξούλες που μας ξέφευγαν σε συνεδριάσεις και προαναγγέλλαν ένα μεγάλο σκάνδαλο από έναν οργανισμό που ερευνά πράξεις της δημόσιας διοίκησης, δηλαδή την Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Μήνες τώρα με διασύρουν σε αυτόν τον τόπο ψιθυριστές, πολιτικοί λαγοί, επαγγελματίες αποστολείς sms και, τσάμπα αρχηγοί.

Μας κατηγόρησαν ότι το έργο ήταν διπλωπληρωμένο. Και δεν είναι μικρή αυτή η κατηγορία. Είναι βαριά. Όλως περιέργως, ένας οργανισμός ο οποίος ελέγχει τη δημόσια διοίκηση ήρθε να κάνει έλεγχο στην ΠΝΑι γι’ αυτό που οι ψίθυροι διαφήμιζαν ως το μεγάλο πυροτέχνημα, την αυλαία με την οποία θα έκλεινε η παράστασή τους.

Καλώς ήρθε η Εθνική Αρχή Διαφάνειας να ελέγξει την καταγγελία. Πολύ καλά έκανε. Το λέω αυτό ως επικεφαλής ενός οργανισμού που δέχεται ελέγχους. Είναι αναγκαίο, λογικό και επιβεβλημένο.

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, στις αρχές Αυγούστου, ζήτησε ένα μεγάλο αριθμό στοιχείων για τη διερεύνηση της υπόθεσης. Αφορούσε ένα έργο ανάπλασης από Φανερωμένη έως Αεροδρόμιο. Στόχος του έργου είναι να βελτιωθεί το επίπεδο ασφάλειας του δρόμου αυτού. Στην πορεία ήρθε η «μπόρα» και προέκυψε η ανάγκη για ένα επιπλέον, δευτερεύον έργο. Το πρώτο και το δεύτερο έργο, από τους ψιθυριστές και τους τσάμπα αρχηγούς, βαφτίστηκαν ένα και το αυτό. Αυτό ήθελε να εξετάσει η Εθνική Αρχή Διαφάνειας.

Η υπηρεσία μου έστειλε μέσα σε λίγες ημέρες όλα τα στοιχεία. Εν τω μεταξύ, ένα μέσο ενημέρωσης δημοσίευσε άρθρο με τίτλο «Σκάνδαλο στη Ρόδο…». Η προσπάθεια σπίλωσης της ΠΝΑι είναι καθημερινή, συστηματική και μεθοδική. Έχει κέντρο εκπομπής, ελέγχου και συντονισμού… Αφού όμως μελέτησε η Εθνική Αρχή Διαφάνειας όλο το υλικό που προσκομίσαμε, μας έδωσε το πράσινο φως για τη συνέχιση του έργου».

Σε όσους προσπαθούν να υποβαθμίσουν το έργο της Περιφέρειας, υποστηρίζοντας ότι δεν αφορά τις υποδομές, ο κ. Χατζημάρκος απάντησε ότι προφανώς και προκειται για σοβαρές και αναγκαίες υποδομές. Δήλωσε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα δημοπρατηρθούν τρία μεγάλα έργα, η τάφρος αντιπλημμυρικής προστασίας στο Αφάντου, η γέφυρα στη θέση Γαδουρά, και το ακτινοθεραπευτικό κέντρο στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου.

«Δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι τα έργα που είναι σε εξέλιξη, που υλοποιούνται, που δημοπρατήθηκαν ή είναι σε φάση δημοπράτησης, δεν ανήκουν στην κατηγορία των υποδομών. Είναι όλα υποδομές, σοβαρές και αναγκαίες. Το επόμενο τρίμηνο σχεδιάζω να δημοπρατήσω την τάφρο αντιπλημμυρικής προστασίας στο Αφάντου, τη γέφυρα στη θέση Γαδουρά, 270 μέτρων, το ακτινοθεραπευτικό κέντρο στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου, κτήριο και εξοπλισμό. Ενδεικτικά, αυτά είναι τρία από τα έργα που προγραμματίζω να δημοπρατήσω. Παράλληλα, δέκα μεγάλα έργα είναι ήδη σε εξέλιξη», είπε ο κ. Χατζημάρκος προσθέτοντας ότι τα έργα αυτά εκτελούνται και δρομολογούνται παρά τον περιορισμένο προϋπολογισμό που έχει στη διάθεσή της η ΠΝΑι: «Ο ετήσιος προϋπολογισμός μας είναι 155 εκατομμύρια ευρώ για όλα τα νησιά μας. Παράγω έργο με χειροπιαστά αποτελέσματα. Οι μόνες σοβαρές παρεμβάσεις που γίνονται στις υποδομές του νησιού γίνονται από εμάς εξασφαλίζοντας, μέσα από χρηματοδοτικά εργαλεία, με σοβαρότητα και συγκροτημένα, τη χρηματοδότηση για τα έργα που καταθέτω και προτείνω».

Τα τουριστικά μεγέθη

Με αφορμή τα σχόλια που διακινούνται από ορισμένους κύκλους για την ποιότητα των τουριστών, ο κ. Χατζημάρκος παράθεσε στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας σύμφωνα με τα οποία το Νότιο Αιγαίο παρουσιάζει σημαντική άνοδο στα τουριστικά έσοδα κατά το πρώτο ενιάμηνο του έτους σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024. Μάλιστα, το ποσοστό αύξησης της δαπάνης ανά διανυκτέρευση στο Νότιο Αιγαίο είναι υψηλότερο σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

«Η Τράπεζα της Ελλάδος ανακοίνωσε ότι οι συνολικές τουριστικές εισπράξεις το 2025, σε όλη την Ελλάδα, αυξήθηκαν κατά 11,3%, ενώ στο Νότιο Αιγαίο κατά 21,5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.

Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη σε όλη την Ελλάδα αυξήθηκε κατά 9%, ενώ στο Νότιο Αιγαίο κατά +20,1%. Η δαπάνη ανά διανυκτέρευση στο Νότιο Αιγαίο αυξήθηκε κατά 17% σε σχέση με πέρυσι και κατά 21% σε σχέση με την αντίστοιχη σε όλη την Ελλάδα.

Αυτό είναι το οικονομικό προφίλ των επισκεπτών μας.Και να σημειωθεί ότι η αύξηση των αφίξεων είναι 1,2%», είπε ο κ. Χατζημάρκος.

- Advertisement -spot_img

Διαβάστε Επίσης

- Advertisement -spot_img

Περισσότερα

- Advertisement -spot_img

Πρόσφατες Ειδήσεις

- Advertisement -spot_img