Επίθεση στην κυβέρνηση για τη στάση της στα ελληνοτουρκικά εξαπέλυσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, με αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου τονίζοντας ότι ο ηγέτης της «Αλλαγής», αν κυβερνούσε σήμερα, δεν θα υπέκυπτε στις πιέσεις της Άγκυρας.
Με ομιλία που πραγματοποίησε χθες στο Καλέντζι Αχαΐας σε εκδήλωσης μνήμης για τον Ανδρέα Παπανδρέου ο κ. Ανδρουλάκης υπογράμμισε ότι ο ιδρυτής του ΠΑΣΟΚ «έδωσε ξανά νόημα στις λέξεις πατριωτικό και προοδευτικό». Περαιτέρω, αντιπαρέβαλε τη στάση του Ανδρέα Παπανδρέου με εκείνη της σημερινής κυβέρνησης στα ελληνοτουρκικά σημειώνοντας ότι «ο Ανδρέας δεν ήταν ο πολιτικός του “ναι σε όλα”»
Ο Ανδρέας δεν θα δεχόταν ναυάγιο του καλωδίου και «γαλάζια πατρίδα»
Ο κ. Ανδρουλάκης υποστήριξε ότι αν ήταν σήμερα πρωθυπουργός ο Ανδρέας Παπανδρέου δεν θα αποδεχόταν ούτε την ακύρωση του καλωδίου Ελλάδας – Κύπρου από την Τουρκία αλλά ούτε την ψήφιση του τουρκικού νομοσχεδίου για την γαλάζια πατρίδα. «Δεν θα επέτρεπε ποτέ το καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου να ναυαγήσει στην Κάσο» είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «ούτε θα ανεχόταν να γίνει νόμος η Γαλάζια Πατρίδα». Αντέτεινε δε ότι ο Ανδρέας Παπανδρέου «θα πήγαινε στο ευρωπαϊκό συμβούλιο και θα χτυπούσε το χέρι στο τραπέζι για να εκδοθεί καταδικαστικό ψήφισμα για την κυβέρνηση Ερντογάν από όλη την Ευρώπη».
Όχι στο «επιτελικό κράτος» Μητσοτάκη και στο «κόμμα ΙΧ» Τσίπρα
Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσε, παράλληλα, από το ίδιο βήμα ταυτόχρονη επίθεση στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στον αρχηγό της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης, Αλέξη Τσίπρα. «Δεν μπορεί στη χώρα μας να είναι απάντηση οι δήθεν “Μεσσίες” ή οι δήθεν “αναντικατάστατοι”» ανέφερε φωτογραφίζοντάς τους χωρίς να τους κατονομάσει.
Λίγο αργότερα, πάντως, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην κρατική τηλεόραση ο κ. Ανδρουλάκης άσκησε οξεία κριτική και στους δύο. «Αν το ΠΑΣΟΚ δεν είναι ισχυρό κόμμα στις επόμενες εθνικές εκλογές και έχουμε μια πολιτική εικόνα “Μητσοτάκη-Τσίπρα”, νομίζω ότι θα μπούμε στη μηχανή του χρόνου και θα πάμε πολύ πίσω σε μια εποχή τοξικότητας, μισαλλοδοξίας, μηδενικού σεβασμού των θεσμών, σε μία περίοδο αστάθειας» ανέφερε.
Κατήγγειλε δε τους κ. Μητσοτάκη και Τσίπρα ως εκφραστές δύο συστημάτων εξουσίας με αρνητικά χαρακτηριστικά. «Το “επιτελικό κράτος” του Κυριάκου Μητσοτάκη με ό,τι έχει επιφέρει σε θεσμούς, δημοκρατία, οικονομία, κοινωνία, και ένα προσωπικό κόμμα ΙΧ με ό,τι έγινε εκείνα τα χρόνια και που θυμόμαστε πάρα πολύ καλά» είπε και σημείωσε ότι η ΝΔ και η ΕΛΑΣ δεν σημαίνουν ούτε σταθερότητα, ούτε πολιτική αλλαγή.





