Site icon e-Rodos.com

Υγειονομικοί: Το νέο καθεστώς για τα βαρέα ένσημα και η έξοδος στη σύνταξη με χαμηλότερο όριο ηλικίας

Νοσηλευτές και διασώστες του δημόσιου συστήματος υγείας εντάσσονται στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, αποκτώντας τη δυνατότητα συνταξιοδότησης από το 62ο έτος της ηλικίας τους.

Η ρύθμιση αφορά προσωπικό νοσοκομείων, Κέντρων Υγείας, μονάδων ψυχικής υγείας και ΕΚΑΒ, με προϋπόθεση τη συμπλήρωση δώδεκα ετών απασχόλησης στις συγκεκριμένες ειδικότητες.

Οι εργαζόμενοι μπορούν να αναγνωρίσουν και να εξαγοράσουν προγενέστερο χρόνο εργασίας στις θέσεις αυτές, καταβάλλοντας το σύνολο των πρόσθετων ασφαλιστικών εισφορών εργοδότη και εργαζομένου.

Όσοι επιλέξουν την πρόωρη συνταξιοδότηση στα 62 έτη δεν θα λαμβάνουν την προσαύξηση που προκύπτει από τα βαρέα ένσημα, η οποία καταβάλλεται μόνο σε όσους αποχωρούν στο 67ο έτος.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας προβλέπει επίσης την επέκταση του καθεστώτος βαρέων και στην επικουρική ασφάλιση για όσους εργαζόμενους ήταν ήδη ενταγμένοι μόνο για την κύρια σύνταξη.

Exit mobile version