Στη δημιουργία χώρου φύλαξης στη Ρόδο: “Όχι, για κλειστές δομές δεν έγινε λόγος, δεν είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί κλειστή δομή στη Ρόδο ή κέντρο υποδοχής και ταυτοποίησης, όπως σε άλλα νησιά.
Η σκέψη για την οποία κάνουμε λόγο και είμαστε σε φάση σχεδιασμού τώρα είναι να δημιουργηθεί ένας χώρος φύλαξης έτσι ώστε αυτοί οι άνθρωποι όταν έρχεται μεγάλος αριθμός, όταν αποβιβάζονται στη Ρόδο και συλλαμβάνονται από τις αρμόδιες αρχές, να κρατούνται.
Γιατί υπό κράτηση είναι, δεν έχει μπει ακόμα στη συζήτηση οι διαδικασίες του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, είναι υπό κράτηση, γιατί έχουν συλληφθεί για παράνομη είσοδο στη χώρα από τις αρμόδιες αρχές, λιμενικό ή ελληνική αστυνομία.
Επομένως, αυτό που κάνουμε, είναι ένας χώρος προσωρινής κράτησης, μέχρι να προωθηθούν στα κέντρα ταυτοποίησης και υποδοχής. Αυτή τη στιγμή έχουμε στα χέρια μας κάποιες τοποθεσίες και τις μελετάμε. Πρέπει να γίνει, αλλιώς θα επαναλαμβάνονται σκηνές όπου αυτοί οι άνθρωποι θα περιφέρονται ανεξέλεγκτοι μέσα στη Ρόδο, θα δημιουργείται μία αρνητική εικόνα, όπως έγινε την περίοδο του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, τότε είχε γεμίσει το νησί. Αποφορτίστηκε, μεταφέρθηκαν σταδιακά αλλού, αλλά ασφαλώς επειδή το φαινόμενο έχει μία διάρκεια, δηλαδή συνέχεια θα μπαίνουν και θα συλλαμβάνονται, και επομένως πρέπει να κρατούνται κάπου μέχρι να προωθηθούν για καταγραφή και ταυτοποίηση.
Μελετάμε και πρέπει να υλοποιήσουμε, αλλά έχω πει κιόλας επίσης ότι αυτό θα γίνει σε συνεννόηση με τις τοπικές αρχές.
Είμαστε σε συνεννόηση με την περιφέρεια, με την δημοτική αρχή, τους τοπικούς φορείς”.

