«Όχι τα συνθήματα. Τα έργα. Όχι η τοξικότητα. Η ευθύνη. Όχι η υποκρισία. Το αποτέλεσμα»
Η ανάρτηση του Περιφερειάρχη και Προέδρου του ΦΟΔΣΑ,Γιώργου Χατζημάρκου, έρχεται ουσιαστικά να βάλει ένα τέλος στην παραφιλολογία και την υπερβολή που καλλιεργήθηκε τις τελευταίες εβδομάδες γύρω από το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και ειδικότερα γύρω από τη μεταφορά απορριμμάτων από την Κάλυμνο στον ΧΥΤΑ της Κω.
Αν και η ανάρτηση επικεντρώνεται κυρίως στην κατάσταση που, σύμφωνα με τον ίδιο, παρέλαβε ο ΦΟΔΣΑ στον ΧΥΤΑ Κω το 2024 και στις παρεμβάσεις που ακολούθησαν για την περιβαλλοντική αποκατάσταση και αδειοδότηση της εγκατάστασης, δεν περνά απαρατήρητο ότι έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά τις αντιδράσεις που ξέσπασαν σε Κάλυμνο και Κω για τη μεταφορά των απορριμμάτων.
Πράγματι, το προηγούμενο διάστημα το θέμα προκάλεσε αντιδράσεις, πολιτικές αντιπαραθέσεις και δημόσιες τοποθετήσεις τόσο στη γειτονική Κω όσο και στην Κάλυμνο. Παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις των αρμοδίων φορέων ότι η μεταφορά πραγματοποιείται υπό αυστηρούς όρους και με γνώμονα πρωτίστως την προστασία της δημόσιας υγείας, δεν έλειψαν οι αντιδράσεις «ένθεν κακείθεν».
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ διαφαίνεται ότι επιτέλους δρομολογείται μια λύση για ένα χρόνιο πρόβλημα της Καλύμνου, η συζήτηση επικεντρώθηκε περισσότερο στη διαδικασία μεταφοράς των απορριμμάτων παρά στο ίδιο το πρόβλημα που επί χρόνια ταλαιπωρούσε το νησί.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον αποκτούν ιδιαίτερη σημασία οι αναφορές του Περιφερειάρχη, ο οποίος σημειώνει ότι «για χρόνια κάποιοι δεν ενοχλούνταν από τη μόλυνση, την εγκατάλειψη, τα στραγγίσματα και τα πρόστιμα που πλήρωναν οι πολίτες», ενώ προσθέτει ότι οι αντιδράσεις εντάθηκαν «όταν μπήκαν μηχανήματα» και «όταν μπήκαν κανόνες».
Ακόμη πιο αιχμηρή είναι η αναφορά του ότι «χύθηκε μελάνι, δηλητήριο και λάσπη» απέναντι σε όσους εργάστηκαν για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, μια φράση που πολλοί θα θεωρήσουν ότι περιγράφει με ακρίβεια το κλίμα που διαμορφώθηκε τις τελευταίες εβδομάδες γύρω από το θέμα των απορριμμάτων.
Την ίδια ώρα, ο Γιώργος Χατζημάρκος στρέφει το βλέμμα στο επόμενο βήμα, υπενθυμίζοντας το μεγάλο έργο των νέων Μονάδων Ανακύκλωσης και Ανάκτησης σε Κω και Κάλυμνο, μέσω ΣΔΙΤ άνω των 100 εκατ. ευρώ, το οποίο φιλοδοξεί να δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα της διαχείρισης απορριμμάτων στα δύο νησιά.
«Όχι τα συνθήματα. Τα έργα. Όχι η τοξικότητα. Η ευθύνη. Όχι η υποκρισία. Το αποτέλεσμα», καταλήγει στην ανάρτησή του ο Περιφερειάρχης, στέλνοντας το δικό του μήνυμα για μια υπόθεση που εξακολουθεί να απασχολεί έντονα τις τοπικές κοινωνίες της Κω και της Καλύμνου.
Ακολουθεί η ανάρτηση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και Προέδρου του ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου:

