Site icon e-Rodos.com

Αυξάνονται κατά 3,8% οι εισφορές των επαγγελματιών και οι ανώτατες ασφαλιστέες αποδοχές από 1ης Ιανουαρίου 2027

Kατά 3,8% αυξάνονται όλες οι ασφαλιστικές εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών, των αυταπασχολουμένων και των αγροτών (υπέρ του ΕΦΚΑ και του ΕΟΠΥΥ) από την 1η Ιανουαρίου 2027.

Παράλληλα, κατά 3,8% θα αυξηθούν και οι ανώτατες ασφαλιστικές αποδοχές των μισθωτών, αλλά και οι νέες συντάξιμες αποδοχές (σ.σ. όχι οι κύριες συντάξεις).

Αυτό προκύπτει από διάταξη του νομοσχεδίου που έφερε σε δημόσια διαβούλευση την περασμένη εβδομάδα η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως.

Βάσει του ασφαλιστικού νόμου Βρούτση, οι παραπάνω εισφορές και αποδοχές θα έπρεπε να αυξηθούν με βάση τον δείκτη μισθών ήδη από το 2025.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο δε συνέβη και ούτε θα συμβεί το 2027, καθώς αυτός ο δείκτης δεν είναι έτοιμος. Έτσι, θα συνεχιστεί για 5η συνεχόμενη χρονιά η αύξηση των εισφορών των μη μισθωτών, των ανώτατων ασφαλιστέων αποδοχών των μισθωτών και των συντάξιμων αποδοχών κατά το ποσοστό αύξησης του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή της προηγούμενης χρονιάς.

Καθώς το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει προβλέψει πληθωρισμό 3,8% για το 2026, οι παραπάνω εισφορές, οι ανώτατες ασφαλιστικές αποδοχές αλλά και οι συντάξιμες αποδοχές θα αυξηθούν κατά 3,8%.

Συγκεκριμένα, η εν λόγω διάταξη του νομοσχεδίου Κεραμέως προβλέπει πως θα υπάρξει «παράταση της αναπροσαρμογής των συντάξιμων αποδοχών, των ασφαλιστέων αποδοχών και των ποσών των ασφαλιστικών κατηγοριών βάσει της ετήσιας μεταβολής του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή» έως και την 31η Δεκεμβρίου 2027.

Στα 8.055 ευρώ οι ανώτατες ασφαλιστέες αποδοχές από 1.1.2027

Έτσι, οι ανώτατες ασφαλιστές αποδοχές των υπαλλήλων του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα από 1η Ιανουαρίου 2027 θα αυξηθούν κατά 3,8% και, έτσι, θα ανέλθουν στα 8.055 ευρώ, από τα 7.761 ευρώ που είναι έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2026.

Αυτό σημαίνει πως οι εισφορές θα επιβάλλονται μέχρι και τα 8.055 ευρώ και κάθε ευρώ πάνω από τα 8.055 ευρώ θα απαλλάσσεται από εισφορές.

Με άλλα λόγια, οι ανώτατες αποδοχές στις οποίες μπορούν να επιβληθούν ασφαλιστικές εισφορές θα αυξηθούν κατά 294 ευρώ.

Πώς θα υπολογιστούν οι ανταποδοτικές συντάξεις όσων αιτηθούν μετά την 1η.1.2027

Παράλληλα, για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος, προσαυξαυνόμενες κατά την ετήσια μεταβολή του δείκτη τιμών.

Η διάταξη αυτή αφορά όσους αιτηθούν κύρια σύνταξη μετά την 1η Ιανουαρίου 2027 και σχετίζεται με τον υπολογισμό της της ανταποδοτικής σύνταξης.

Έτσι, δεν σχετίζεται καθόλου με τις οριζόντιες αυξήσεις που δίδονται κάθε χρόνο, αρχής γενομένης από το 2023, σε όλες τις νέες συντάξεις (δηλαδή όσες αιτήθηκαν ασφαλισμένοι μετά τις 12/5/2026), αλλά και τις επανϋπολογισθείσες (βάσει νόμου Κατρούγκαλου). Οι αυξήσεις στις καταβαλλόμενες κατά την 31η Δεκεμβρίου 2026 κύριες συντάξεις, οι οποίες θα δοθούν την 1η Ιανουαρίου 2027, θα ανέλθουν στο 2,8%.

Οι νέες ασφαλιστικές κατηγορίες για τους μη μισθωτούς

Η αύξηση 3,8% αφορά τις ακόλουθες εισφορές όλων των μισθωτών:

Έτσι, θα διαμορφωθούν ως εξής:

Οι νέες κλίμακες εισφορών κύριας ασφάλισης και υγείας ελευθέρων επαγγελματιών

Κάθε ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να επιλέξει σε ποια από τις ακόλουθες κατηγορίες μπορεί να ενταχθεί. Το «βασικό ποσό» αφορά το 2026 και το «νέο ποσό» το 2027.

Οι νέες κλίμακες εισφορών κύριας ασφάλισης και υγείας αγροτών

Υποχρεωτικά ασφαλίζονται για κύρια σύνταξη και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη όλοι οι αγρότες (πρώην ΟΓΑ). Μπορούν να επιλέξουν μία από τις ακόλουθες ασφαλιστικές κατηγορίες. Το «νέο ποσό» αφορά το 2027:

Οι νέες κλίμακες εισφορών επικουρικής ασφάλισης

Οι εισφορές επικουρικής ασφάλισης είναι κατά υποχρεωτικές για τους νομικούς (ασφαλισμένους του πρώην ΤΑΝ) και τους μηχανικούς (ασφαλισμένους του πρώην ΤΣΜΕΔΕ). Για όλους τους άλλους μη μισθωτούς, η ένταξη στο επικουρικό είναι εθελοντική.

Οι νέες κλίμακες εισφορών εφάπαξ 

Οι εισφορές εφάπαξ είναι υποχρεωτικές για τους για τους υγειονομικούς (ασφαλισμένους στο πρώην ΤΣΑΥ) και τους νομικούς (ασφαλισμένους στο πρώην ΤΑΝ). Για άλλους μη μισθωτούς προβλέπεται από τον νόμο εθελοντική ασφάλιση.

Exit mobile version