Site icon e-Rodos.com

Αναταράξεις στις αγορές από τη βόμβα Τραμπ για δασμούς 50% στην ΕΕ

Απότομη βουτιά δια χειρός Ντόναλντ Τραμπ συντελείται αυτή την ώρα στις αγορές της Ευρώπης και στη Wall Street.

Στις ευρωαγορές, ο Stoxx 600 σημειώνει βουτιά 1,81%, ο γερμανικός Dax διολισθαίνει 2,33%, ο FTSE 100 στο Λονδίνο 1,16% και ο γαλλικός CAC 2,57%. Tαυτόχρονα, ο Dow Jones πέφτει κατά 0,82%, ο S&P 500 κατά 0,86% και ο τεχνολογικός Nasdaq διολισθαίνει 1,14% στη Wall Street.

Όλα αυτά, έρχονται καθώς ο Ντόναλντ Τραμπ ξαναχτύπησε με επιθετική ρητορική και εμπορικές απειλές, στοχεύοντας αυτή τη φορά ευθέως την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναλυτικά, όπως ανακοίνωσε σε ανάρτησή του στο Truth Social, σκοπεύει να επιβάλει δασμό 50% σε όλα τα ευρωπαϊκά προϊόντα που εισάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες από την 1η Ιουνίου 2025, αν οι εμπορικές συνομιλίες δεν σημειώσουν πρόοδο.

«Οι συζητήσεις μας δεν οδηγούν πουθενά», έγραψε, κατηγορώντας την Ε.Ε. πως δημιουργήθηκε «για να εκμεταλλεύεται τις Ηνωμένες Πολιτείες στο εμπόριο».

Ο Τραμπ υποστήριξε ότι οι πρακτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης —όπως ο ΦΠΑ, οι ποινές σε αμερικανικές εταιρείες, τα μη-νομισματικά εμπόδια και οι νομισματικοί χειρισμοί— ευθύνονται για ένα εμπορικό έλλειμμα άνω των 250 δισ. δολαρίων ετησίως. Και προειδοποίησε: ο δασμός θα εφαρμοστεί σε όλα τα προϊόντα που δεν κατασκευάζονται στις ΗΠΑ.

Δεν έμεινε όμως εκεί. Ο Τραμπ ανέφερε και την Apple, λέγοντας ότι κάθε iPhone που πωλείται στις Η.Π.Α. και δεν κατασκευάζεται εντός της χώρας θα επιβαρύνεται με δασμό 25%.

Η Κομισιόν πάντως, αρνήθηκε να σχολιάσει την πρόταση του Ντόναλντ Τραμπ, λέγοντας ότι θα περιμένει μέχρι την τηλεφωνική συνδιάλεξη που θα έχουν ο Επίτροπος Εμπορίου Μάρος Σέφκοβιτς και ο ομόλογός του των ΗΠΑ Τζέιμισον Γκρις στις 18:00 ώρα Ελλάδας.

Exit mobile version